هشدار رئیس سازمان امور مالیاتی به بورسی ها

اعلام جزئیات جدید در خصوص سامانه مودیان

بنابه گفته های داود منظور ، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان طی دو هفته ی گذشته با شتاب خوبی پیش رفته است و در حال حاضر چیزی در حدود ۳۰۰ شرکت بورسی صورت حساب های خود را به صورت الکترونیک در سامانه مودیان ارسال کرده اند و این در حالی است که از صورت حساب های ارسال شده مبلغی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده ابراز شده است .

آقای منظور ادامه داد که با توجه به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورت حساب الکترونیک توسط شرکت های بورسی ، حدود ۳۵ هزار شرکت که خریدار کالای بورسی بودند شناسایی شده و اطلاعات مربوط به خریداران این کالاها نیز دریافت شده است ، همچنین در تلاش هستیم که با شفاف کردن تدریجی زنجیره خرید و فروش در سامانه مودیان ، اطلاعات آن ها را استخراج کنیم .

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص فراخوان شرکت های دولتی از ابتدای دی ماه سال جاری نیز عنوان داشت : با توجه به فراخوان شرکت های مذکور جهت رعایت مقررات سامانه مودیان ، با این شرکت ها جلساتی برگزار شده که طی این جلسات دستورالعمل ها به آن ها آموزش داده شده است ، لذا انتظار می رود که آنها نرم افزارهای حسابداری خود را متناسب با دستورالعمل سازمان تنظیم کنند تا بتوانند در قالبی که ما می‌خواهیم صورتحساب‌ها را ارسال کنند چرا که اگر مشمولین این قانون براساس فراخوان ها صورت حساب های خود را در سامانه مودیان ارسال نکنند ، مشمول جریمه ای به میزان ۱۰ درصد فروشی که انجام می دهند خواهند شد .

هشدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص عدم رعایت الزامات قانونی

دکتر منظور در پایان هم اظهار داشت : آن دسته از شرکت های بورسی که تاکنون اطلاعات خود را ابزار نکرده اند ، علاوه بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده ی آن ها مورد رسیدگی قرار می گیرد ، مشمول جریمه موضوع ماده ۲۲ قانون پایانه های فروشگاهی خواهند شد . لذا به شرکت های فراخوان شده توصیه می گردد که براساس تاریخ های اعلامی به سامانه متصل شده و اطلاعات خود را ارسال کنند . چرا که براساس قانون فقط ۵۰ درصد از جرایم حداکثر مورد بخشودگی قرار می گیرد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *