عدم ارائه تمامی اسناد و مدارک درآمدی و هزینه ای
🔹در صورت عدم ارائه تمامی اسناد و مدارک درآمدی و هزینهای حسب مورد توسط مودی، حسابرس مالیاتی میبایست با عنایت به اسناد و مدارک و سوابق مالیاتی موجود و با توجه به اطلاعات مکتسبه از طریق؛
🔺انجام تحقیقات میدانی کامل و جامع از محل فعالیت و نوع فعالیت،
🔺سامانه یکپارچه اطلاعات مالیاتی موضوع ماده (۱۶۹) مکرر،
🔺سامانه صورت معاملات فصلی موضوع ماده (۱۶۹) قانون،
🔺گمرک جمهوری اسلامی ایران و سایر منابع اطلاعاتی،
🔺حجم فعالیت مودی و قراین و شواهد،
◾️با در نظر گرفتن نسبت سود فعالیت، درآمد/ ماخذ مشمول مالیات مودی را با رعایت مواد (۹۴) و (۱۰۶) قانون تعیین و ضمن تنظیم گزارش حسابرسی مالیاتی ازطریق تکمیل کاربرگهای مربوط در سامانه (باتوجه به نتایج حسابرسی)، مراتب را برای تأیید به مسئول حوزه کاری حسابرسی ارسال نماید.
◾️در صورت عدم ارائه دفاتر روزنامه و کل ثبت شده نزد مراجع ذیربط (موضوع قانون تجارت) توسط مودی، حسابرس موظف است ضمن رسیدگی به تمامی اسناد و مدارک ابرازی یا به دست آمده نسبت به تعیین درآمد/ مأخذ مشمول مالیات اقدام نماید.
◾️در صورتی که به دلایل و معاذیر قوی و غیر قابل انکار، امکان رسیدگی به اسناد و مدارک ابرازی یا به دست آمده امکان پذیر نباشد، حسابرس موظف است مطابق بند (۱-۳) اقدام نماید.