شناسایی خانه‌های خالی با هدف کاهش اجاره مسکن در پایتخت

🔘 به تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان امور مالیاتی و شهرداری تهران برای یکپارچه‌سازی آمارهای املاک، مجوزهای صادره، پروانه ساخت و گواهی پایان کار ساختمان امضا شده است و به گفته امامی معاون شهرداری تهران سبب تاثیر در بازار مسکن خواهد شد.

🔘 به گزارش ایسنا و بنابر اعلام شهرنوشت، بر اساس موضوع تفاهم‌نامه میان سازمان امور مالیاتی کشور و شهرداری تهران که ۳۱ تیر امسال میان دو طرف امضا شد، تبادل اطلاعات مورد نیاز «سازمان امور مالیاتی» و «شهرداری تهران» از طریق اتصالات الکترونیکی بین مراکز، شبکه‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای بین دو طرف و یا ضبط و ارسال اطلاعات مورد نیاز «سازمان امور مالیاتی» از طریق بستر تبادل اطلاعات (GSB) بر روی وسایل و محیط‌های الکترونیکی تسهیل خواهد شد.

🔘 اطلاعات مورد نیاز «سازمان امور مالیاتی» آنطور که در این تفاهم‌نامه قید شده، شامل اقلام و اطلاعات موجود درباره املاک، مجوزهای صادره، پروانه ساخت، گواهی پایان کار ساختمان، اطلاعات اراضی بایر و سایر اطلاعات و جزییاتی است که در کارگروه مورد توافق دو طرف صورت گرفته و مربوط به ابتدای سال ۱۳۹۵ به بعد است. همچنین اطلاعاتی که بین دو طرف مبادله می‌شود در چارچوب وظایف قانونی بوده و جزییات آن محرمانه تلقی می‌شود. به همین دلیل هم افشای آن جز در مواردی که در قانون مصرح شده، ممنوع است.

🔘 از طرف دیگر برای ایجاد امکان تبادل اطلاعات، هر دو طرف، از شناسه ملی برای اشخاص حقوقی، شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شماره اختصاصی برای اتباع خارجی در سامانه‌ها استفاده می‌شود.

🔘 در قبال این اطلاعات، «سازمان امور مالیاتی» متعهد شده که خط ارتباطی بین این سازمان و «شهرداری» در بستر ملی تبادل اطلاعات برقرار شود. همچنین «سازمان مالیاتی» بر اساس قوانین بالادستی امکان دسترسی برخط (آنلاین) به فهرست بدهکاران مالیاتی را فراهم خواهد کرد. ارایه اطلاعات سابقه کسبی به «شهرداری» به صورت استعلامی یا گروهی بر اساس توافق نمایندگان دو طرف انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *