🔺در صـورتیکه مـوردی از مفـقودی فـرم [ گواهی موضوع ماده ۱۸۷ ق.م.م که حالیه توسط ادارات امور مالیاتی صادر می شود و به مودی جهت ارائه به دفترخانه اسناد رسمی تسلیم می شود ] گزارش گردد، لازم است اداره کل طی صورتجلسه ای که به امضاء نماینده دادستانی و مسئول واحد حراست رسیده باشد، مراتب را با ذکر شماره سریال ونوع گواهی حداکثر ظرف مدت یک هفته به دادستانی انتظامی مالیاتی جهت پیگیری و رونوشت آن را به دفتر خدمات مالیاتی ارسال نمایند.
🔺بدیهی است در صورت بروز مورد فوق صدور گواهی المثنی جهت مودی منوط به تأئید مراتب عدم استفاده از گواهی مفقودی توسط دفتر اسناد رسمی مربوط و تعهد کتبی مودی مبنی بر پذیرش مسئولیت وعواقب بعدی هر گونه سوءاستفاده احتمالی از گواهی مفقودی می باشد.
🔺ضمنا مراتب فقدان اعتبار گواهی مفقودی در نسخه گواهی المثنی توسط اداره امور مالیاتی درج گردد.